Karolina van Schrojenstein – Photo Hero

Ordinary World

Er is niks gewoons aan mijn wereld, hoor. Al lijkt het misschien op het eerste oog wel zo. Mijn wereld is een sprookje vol magie. Ik kom uit een land hier ver vandaan, ben getrouwd met een kroonprins met een fantastische achternaam en ik ben de moeder van 2 kleine draken. Ons rijtjespaleis delen we met een kat die denkt dat wij een onaangename toevoeging zijn aan haar verblijf. Ze tolereert ons, want ze kan haar natte voerzakjes zelf niet openen en ze is te lui om te jagen.
In mijn vorig leven was ik een projectleider in ICT. Software bouwen – uit niks iets maken – (lijkt een beetje op toveren). Bazig andere mensen vertellen wat ze moeten doen, leek ook heel aantrekkelijk. It was a blast! Tot het moment dat ik in een verkeerde appel beet en met een burn-out thuis belande. Ik leerde dat ik misschien wel bazig kan zijn, maar dat organiseren niet mijn super power is. Zoals in elke sprookje komt er een Fairy Godmother en zet dingen recht in je wereld en ziel. Zo’n Fairy Godmother heb ik ook ontmoet en ze heeft me mijn echte super power laten zien. En nu? Nu ben ik een Photo Hero by day! ‘s Nachts slaap ik alsof ik gewoon ben.

Super Powers

Je kan kijken en toch zie je het niet. Ik wel, want ik kijk niet naar wat er met het blote oog te zien valt. Als je het durft, kan ik het ook aan jou en je klanten laten zien.
Ik help eigenwijze bedrijven met anders dan anders, betekenisvolle fotografie. De magie van wat je doet, de betekenis daarvan leg ik in een bedrijfsfoto voor je vast.
Onze wereld is niet zo letterlijk meer. Het wordt steeds meer abstract, steeds meer complex. Je zelf vast klauwen aan realisme in bedrijfsfotografie betekent jezelf klein houden en je eigen vleugels steeds afbreken. Het betekent nikszeggende foto’s van lachende mannen en vrouwen achter laptops. Het betekent stockachtige beelden van overleggen, bellende mensen en overenthousiaste high fives. Het betekent NIKS. Het vertelt geen verhaal. Het wekt geen interesse en bouwt het vertrouwen ook niet.
Maar als je het durft om realisme los te laten, kom je in een wereld van surrealistische, speelse, anders dan anders en opvallende fotografie waar mogelijkheden WOW-en oneindig zijn.
Over die wereld heers ik. Tot je dienst!

Greatest Enemy

OERSAAI is een sluipmoordenaar. In de meeste gevallen hoor je hem niet aankomen. Hij komt je organisatie binnen en stapje voor stapje maakt hij je saai en steeds saaier. Totdat je zo saai bent dat niemand meer op je content reageert. Zelfs je moeder niet. Je ziet het zelf niet en als je het merkt denk je dat het niet OERSAAI is, maar “professioneel”.
Niks is minder waar, helaas. Hoe kan je hem herkennen? OERSAAI houdt van beige en grijs met zacht blauw als accentkleur, want dat is zo goed om vertrouwen te wekken.
Het gebruikt Arial of Times New Roman maar absoluut niet groter dan 14pt. Dat is namelijk gebruikelijk en leesbaar. Een header in koeienletters is uit den boze, een metafoor is ondenkbaar. Alles moet letterlijk, duidelijk en feitelijk zijn anders ontstaat er een kans dat iemand het verkeerd kan interpreteren. OERSAAI laat dingen zien zoals ze zijn of vooral veel mooier dan ze zijn. Niks is gevaarlijker voor hem dan fantasie en creativiteit. OERSAAI durft geen statements te maken en is bang voor een controversieel thema.
Heb je hem gezien? Vermoed je dat OERSAAI ook binnen jouw organisatie aanwezig is? Benader hem zelf niet. OERSAAI kan levensgevaarlijk zijn als je niet weet hoe je met hem moet omgaan. Schakel direct de Content Hero’s in. We zijn getraind en voldoende uitgerust om OERSAAI uit je content weg te jagen.

Guilty Pleasure

Emmertje olong thee, kleine lading chocola en een idee om uit te vogelen.

Favorite Music

Eigenlijk heb ik voor alle soorten momenten in mijn dag wel een favoriete playlist. Ik deel de ‘Just for Fun’ lijst.