Hero Stories
Je verhaal vertellen, zodat het jouw doelgroep aanspreekt.
Hier ligt onze passie. Projectmatig of vanuit een interim basis.
Wij helpen je met de juiste content strategie. Hieronder een aantal
Hero Companies waarvoor onze heroes aan de slag mochten gaan.
Het Gilde, vakcollege techniek is een middelbare school voor techniek. Net als het Altena College, stond ook het Gilde voor
de uitdaging van de Open Dagen die niet door konden gaan, vanwege Corona.
Voor het Gilde heeft Contentplace.nl een virtuele variant ontwikkeld. Mede hierdoor mocht het Gilde het leerjaar erop een mooi aantal nieuwe leerlingen begroeten, ondanks Corona.
Het Altena College is een middelbare school voor Mavo, Havo en Atheneum. Door Corona kon de normale Open Dag niet doorgaan. Contentplace.nl bedacht voor hun een alternatief. De Virtuele Open Dag. Een mooi online alternatief voor basisschoolleerlingen en hun ouders om toch een kijkje te nemen in deze school.
Daarnaast hebben we een superleuke serie ontwikkeld en geproduceerd: De Vlogbruggers van het Altena. Een jaar lang volgden we 9 brugklasleerlingen tijdens hun eerste jaar op de middelbare school.
Voor Infinigate mocht Contentplace de complete rebranding begeleiden binnen Nederland. Dit in nauwe samenwerking met het EMEA marketing team van Infinigate. Buiten het in kaart brengen en rebranden van alle (digitale) assets, hebben we ook een interne en externe communicatiecampagne opgezet rondom de rebranding. Denk hierbij aan Playbooks, FAQ’s, informerende emails, etc.
Daarnaast heeft Contentplace een Launch Event georganiseerd.

Voor Perstorp Animal Nutrition hebben we een mooie campagne opgezet rondom de opening van een nieuwe fabriek, onder de naam GastriVision. Naast de opening van de fabriek, was het ook belangrijk dat het thoughtleadership van Perstorp bekender werd binnen de Global Animal Nutrition markt waarbinnen zij opereren.
Hiervoor
organiseerden wij een aantal events en hebben we een campagne ontwikkeld voor zowel interne- als externe stakeholders.

Binnen Nuvias mocht Contentplace aan de slag op basis van een
interim contract. Dat kan namelijk ook. Wanneer je tijdelijk op zoek bent naar extra kennis en kunde binnen je marketingafdeling.
De opdracht van Nuvias was simpel: Vergroten brand awareness en beter zichtbaarheid van belangrijke vendoren. We intoduceerden Smart Marketing
Voor Juniper hebben we de Let’s Junivate your IT campagne opgezet. In deze journey nemen we klanten mee in de diverse oplossingen van Juniper en hebben daarnaast ook een uitgebreide vertical campagne gemaakt binnen de markten Healthcare, Educatie en Retail. Naast uitgebreide contentflows, waren er ook fysieke elementen, zoals een groot event en een aantal lunch & learns.
Naast downloads als whitepapers, infographics en eBooks, hebben we unieke content gemaakt op basis van video en animatie.
Voor WatchGuard zijn we aan de slag gegaan met bingemarketing. We maakten twee seizoenen met de ‘Hacker van Moriarty’, waarin we vanuit twee oplossingsgebieden, de klanten mee op reis namen binnen de wereld van de cybersecurity.
Naast uitgebreide contentflows, waren er ook fysieke elementen, zoals een mysterie borrel met een even zo mysterieus borrelpakket als lunch & learn sessies over diverse technische onderwerpen.
ICT en onderwijs. Zeker tijdens de Corona pandemie werd duidelijk hoe belangrijk die combinatie is.
Voor o.a. Google for Education, Microsoft en Tech Data
hebben we deze film ontwikkeld. Hierin vertellen twee directeuren van zowel het basisonderwijs als het voortgezet onderwijs hoe zij aankijken tegen deze ontwikkelingen.