The Holy Bible! Welk bedrijf of merk kan zeggen dat zij al meer dan 2000 jaar bestaat? Dat hun merk bekend is over de gehele wereld. Dat ze miljarden volgers hebben en dat ze een campagne hebben geschreven dat 66 seizoenen telt met steeds een nieuwe hoofdfiguur. Die je boeit […]
Brainf*ck! Wat hebben Palmolive zeep, de Netflix serie Once Upon a Time en je hippocampus (of lange termijn geheugen) met elkaar te maken? Je zou zeggen niks, tot ik aanwezig was bij een middag georganiseerd door Platform Content en Carlijn Postma uitlegde hoe het zit. Zij legde ons aan de […]
CONTENT IS KING Een bekende uitspraak die Bill Gates al deed in 1996, maar die relevanter is dan ooit. Marketing met een verhaal Marketing met een verhaal wordt steeds belangrijker. Niet het product, maar het verhaal eromheen telt. Marketeers kunnen veel beter inspelen op (latente) behoefte bij de consument […]
CONTENTPLACE GOES HARRY POTTER – Deel 1 quaero engine vendo Als Harry Potter echt zou bestaan, zou hij in 2019 zeker de spreuk ‘quaero engine vendo’ hebben uitgesproken. Vertaald voor ons Latijn leken: Search Engine Advertising (SEA in de volksmond), maar dat klinkt als spreuk natuurlijk minder lekker ? […]
CONTENTPLACE GOES BACK TO SCHOOL Welk bedrijf werkt met de Buyer Profile: COLLEGA VAN DE TOEKOMST Hoe relevant zou deze zijn? Leren is leuk! Hoeveel kinderen zullen dit zeggen? Hoe krijgen ze net zoveel passie voor leren als voor gamen of whatsappen, snapchatten en instagrammen? Hoe vaak komt […]
De boeren zijn het zat De geitenboeren zijn het gemekker zat, bij de koeienboer heeft BOE een geheel andere betekenis, bij de vleeskuikenboer vragen ze zich af wie er het hardste piept en de legkippenboer vindt dat de politiek van de leg is. De varkensboer? Vul die zelf maar in. […]