No Bullsh*t met je customer journey De customer journey is vanuit marketing een methodiek om je klanten in een aantal stappen mee te nemen op hun (aankoop) reis. Een belangrijk onderdeel bij het bepalen van de customer journey, is je doelgroep. Tenslotte moet de content die je maakt, jouw doelgroep […]
Ga jij je laten ‘boosteren’? Dit is wel zo’n beetje de vraag tijdens familie bijeenkomsten, op kantoor of in gesprekken met vrienden. De meningen hierover zijn nogal verdeeld. Toch vraag ik het ook hier aan jou. Ga jij nog ‘boosteren’? Nee, niet het vaccin, maar je content. Heeft je content […]
In de serie ‘Become a Content Hero – je content bouwen als een serie‘ nemen we je mee naar een aantal praktijkvoorbeelden. Contentplace mocht in het afgelopen jaar hele mooie content series bouwen binnen verschillende branches. Vandaag een kijkje in de wereld van de IT. Een wereld die al snel […]
Storytelling is geen contentmarketing Contentmarketing & Storytelling worden vaak in 1 adem genoemd. Toch is er een wezenlijk verschil. Storytelling kan worden ingezet bij contentmarketing, maar het is geen contentmarketing op zichzelf. Een mooi voorbeeld van Storytelling binnen marketing, zonder dat het contentmarketing is, zijn de reclames van Hornbach. 🔨 […]
Windowdressing alleen werkt niet! We maken het allemaal wel eens mee. Je komt via een goede advertentie op de website van een bedrijf en je denkt: Wauw, die hebben het goed voor elkaar. Kosten nog moeite bespaard. Goede teksten, gezellige foto’s, mooie content. Ook de LinkedIn posts zeggen niet anders […]
Aanvallen of verdedigen. Welke strategie kies jij? Binnen je Business Strategy Plan is het belangrijk om te kunnen bepalen welke strategische keuzes je gaat maken. Na de SWOT en de Confrontatiematrix kun je zien welke strategie het beste past binnen jouw bedrijf. Je kiest voor AANVALLEN als je sterktes in […]