Storytelling is geen contentmarketing
Storytelling is geen contentmarketing Contentmarketing & Storytelling worden vaak in 1 adem genoemd. Toch is er een wezenlijk verschil. Storytelling kan worden ingezet bij contentmarketing, maar het is geen contentmarketing op zichzelf. Een mooi voorbeeld van Storytelling binnen marketing, zonder dat het contentmarketing is, zijn de reclames van Hornbach. 🔨 […]
No Bullsh*t!
No Bullsh*t met je customer journey De customer journey is vanuit marketing een methodiek om je klanten in een aantal stappen mee te nemen op hun (aankoop) reis. Een belangrijk onderdeel bij het bepalen van de customer journey, is je doelgroep. Tenslotte moet de content die je maakt, jouw doelgroep […]
Windowdressing
Windowdressing alleen werkt niet! We maken het allemaal wel eens mee. Je komt via een goede advertentie op de website van een bedrijf en je denkt: Wauw, die hebben het goed voor elkaar. Kosten nog moeite bespaard. Goede teksten, gezellige foto’s, mooie content. Ook de LinkedIn posts zeggen niet anders […]
Aanvallen
Aanvallen of verdedigen. Welke strategie kies jij? Binnen je Business Strategy Plan is het belangrijk om te kunnen bepalen welke strategische keuzes je gaat maken. Na de SWOT en de Confrontatiematrix kun je zien welke strategie het beste past binnen jouw bedrijf. Je kiest voor AANVALLEN als je sterktes in […]
Wie bingewatched jouw content
Wie bingewatched jouw content? Stel je eens voor: Jouw website als streamingdienst, zoals Netflix. Waar je publiek naar toe gaat om content te zien, te horen en te lezen en waar ze steeds naar terug blijft komen, omdat ze jouw content zo cool vindt, dat ze niet kan wachten om […]
Business Strategy
De zin en onzin van missie & visie Missie, Visie, Kernwaarden. Drie pijlers waarop in de basis de organisatiestrategie en haar cultuur gebaseerd zouden moeten zijn met daaruit voortvloeiend de marketingstrategie. Toch worstelen nog veel bedrijven met het helder benoemen van hun missie en de visie. Wat is eigenlijk het […]