SWOT - waar liggen NU je kansen
SWOT – Waar ben jij sterk in? In deze vreemde tijden, moeten we leren om ons snel aan te passen en flexibel te denken. Dit is niet voor iedereen even makkelijk. Ineens is de wereld anders. Bedreigingen komen op ons af in de vorm van tekorten in grondstoffen, enorme stijgingen […]
Tindermarketing
Doe jij aan ‘Tindermarketing’ of bouw je liever aan een serieuze relatie? Tinder, de meesten van ons kennen het wel. Vanuit eigen gebruik of via een vriend/vriendin, collega of puberkind. Een bijzondere app waar vraag en aanbod bij elkaar worden gebracht. Snel wordt er van links naar rechts geswiped en […]
Waar gaat de reis naartoe?
Waar gaat de reis naartoe? Komend weekend start de zomervakantie. Wellicht heb je een leuke vakantie geboekt in in het buitenland of hier in Nederland. Bekende situatie: Je stapt enthousiast in je volgepakte auto. Je geeft je vakantiebestemming in binnen het navigatiesyteem of via Google Maps op je mobiel. Vervolgens […]
F*ck up friday
Wist jij dat ze bij Google op het hoofdkantoor ‘Fuck up Friday’ hebben? Dat is een wekelijks terugkerend fenomeen, waarbij de werknemer met de grootste ‘fuck-up’ van de week deze ten overstaan van het gehele bedrijf mag vertellen. Zonder fouten geen succes! Fouten maken mag, het gaat erom hoe je […]
No Bullsh*t!
No Bullsh*t met je customer journey De customer journey is vanuit marketing een methodiek om je klanten in een aantal stappen mee te nemen op hun (aankoop) reis. Een belangrijk onderdeel bij het bepalen van de customer journey, is je doelgroep. Tenslotte moet de content die je maakt, jouw doelgroep […]
Sustainable markering
Duurzaam of sustainable zijn wel de ‘buzzwoorden’ van 2021. Te pas en te onpas kwamen de termen langs in allerhande campagnes en uitingen. Wanneer je googled op ‘sustainable’ krijg je 5.730.000.000 resultaten. Het is een maatschappelijk onderwerp dat zich richt op alle markten en doelgroepen in binnen- en buitenland. Veel […]