Business Strategy blog
De zin en onzin van missie & visie Missie, Visie, Kernwaarden. Drie pijlers waarop in de basis de organisatiestrategie en haar cultuur gebaseerd zouden moeten zijn met daaruit voortvloeiend de marketingstrategie. Toch worstelen nog veel bedrijven met het helder benoemen van hun missie en de visie. Wat is eigenlijk het […]
Windowdressing alleen werkt niet
Windowdressing alleen werkt niet! We maken het allemaal wel eens mee. Je komt via een goede advertentie op de website van een bedrijf en je denkt: Wauw, die hebben het goed voor elkaar. Kosten nog moeite bespaard. Goede teksten, gezellige foto’s, mooie content. Ook de LinkedIn posts zeggen niet anders […]
Contentplace goes Big Data
Big Data! Hoe helpt data je aan klantinzichten? Big Data, een term die we heel veel tegenkomen. Maar wat is nu precies Big Data. Big Data is een verzamelnaam van alle informatie die je als bedrijf verzamelt, zowel passief als actief. Denk hierbij aan data via Social Media kanalen, mailverkeer, […]
SWOT - waar liggen NU je kansen
SWOT – Waar ben jij sterk in? In deze vreemde tijden, moeten we leren om ons snel aan te passen en flexibel te denken. Dit is niet voor iedereen even makkelijk. Ineens is de wereld anders. Van fysiek klantencontact naar alles digitaal. Dit vergt aanpassingen voor veel bedrijven.  Hoe ga […]
Waar gaat de reis naartoe?
Waar gaat de reis naartoe? Bekende situatie. Het is vakantietijd. Je hebt een leuke vakantie geboekt en je stapt in je volgepakte auto. Je geeft je vakantiebestemming in binnen je navigatiesyteem of bij Google Maps op je mobiel. Vervolgens word je keurig genavigeerd naar je bestemming. Plot deze situatie eens […]
Free Workout
OOK LAST VAN DIE CORONA KILO’s? Nee dit is geen stukje voor een vrouwenblad en ja het is een hot item, de Corona kilo’s. Alleen wil ik graag ingaan op een andere vorm van Corona kilo’s, namelijk die binnen jouw bedrijf. Niet die van jezelf of je collega’s, maar van […]