Windowdressing
Windowdressing alleen werkt niet! We maken het allemaal wel eens mee. Je komt via een goede advertentie op de website van een bedrijf en je denkt: Wauw, die hebben het goed voor elkaar. Kosten nog moeite bespaard. Goede teksten, gezellige foto’s, mooie content. Ook de LinkedIn posts zeggen niet anders […]
Aanvallen
Aanvallen of verdedigen. Welke strategie kies jij? Binnen je Business Strategy Plan is het belangrijk om te kunnen bepalen welke strategische keuzes je gaat maken. Na de SWOT en de Confrontatiematrix kun je zien welke strategie het beste past binnen jouw bedrijf. Je kiest voor AANVALLEN als je sterktes in […]
Wie bingewatched jouw content
Wie bingewatched jouw content? Stel je eens voor: Jouw website als streamingdienst, zoals Netflix. Waar je publiek naar toe gaat om content te zien, te horen en te lezen en waar ze steeds naar terug blijft komen, omdat ze jouw content zo cool vindt, dat ze niet kan wachten om […]
Business Strategy
De zin en onzin van missie & visie Missie, Visie, Kernwaarden. Drie pijlers waarop in de basis de organisatiestrategie en haar cultuur gebaseerd zouden moeten zijn met daaruit voortvloeiend de marketingstrategie. Toch worstelen nog veel bedrijven met het helder benoemen van hun missie en de visie. Wat is eigenlijk het […]
Waar gaat de reis naartoe?
Waar gaat de reis naartoe? Het is meivakantie. Wellicht heb je een leuke vakantie geboekt in eigen land. Bekende situatie: Je stapt enthousiast in je volgepakte auto. Je geeft je vakantiebestemming in binnen het navigatiesyteem of via Google Maps op je mobiel. Vervolgens word je keurig genavigeerd naar je bestemming. […]
Contentplace goes on a customer journey
Waar begint jouw klantreis? De customer journey, oftewel klantreis, wordt vaak genoemd bij online (content) campagnes. Welke weg legt een (potentiële) klant af vanaf het moment dat hij op zoek is naar een oplossing voor een bepaald probleem tot het moment dat hij iets gaat aanschaffen. Hierin kent de klantreis […]