F*ck up friday
Wist jij dat ze bij Google op het hoofdkantoor ‘Fuck up Friday’ hebben? Dat is een wekelijks terugkerend fenomeen, waarbij de werknemer die de grootste ‘fuck-up’ van de week deze ten overstaan van het gehele bedrijf mag vertellen. Zonder fouten geen succes! Fouten maken mag, het gaat om hoe je […]
No Bullsh*t!
No Bullsh*t met je customer journey De customer journey is vanuit marketing een methodiek om je klanten in een aantal stappen mee te nemen op hun (aankoop) reis. Een belangrijk onderdeel bij het bepalen van de customer journey, is je doelgroep. Tenslotte moet de content die je maakt, jouw doelgroep […]
Sustainable markering
Duurzaam of sustainable zijn wel de ‘buzzwoorden’ van 2021. Te pas en te onpas kwamen de termen langs in allerhande campagnes en uitingen. Wanneer je googled op ‘sustainable’ krijg je 5.730.000.000 resultaten. Het is een maatschappelijk onderwerp dat zich richt op alle markten en doelgroepen in binnen- en buitenland. Veel […]
Booster Campagne
Ga jij je laten ‘boosteren’? Dit is wel zo’n beetje de vraag tijdens familie bijeenkomsten, op kantoor of in gesprekken met vrienden. De meningen hierover zijn nogal verdeeld. Toch vraag ik het ook hier aan jou. Ga jij nog ‘boosteren’? Nee, niet het vaccin, maar je content. Heeft je content […]
je verhaal vertellen als serie
In de serie ‘Become a Content Hero – je content bouwen als een serie‘ nemen we je mee naar een aantal praktijkvoorbeelden. Contentplace mocht in het afgelopen jaar hele mooie content series bouwen binnen verschillende branches. Vandaag een kijkje in de wereld van de IT. Een wereld die al snel […]
Storytelling is geen contentmarketing
Storytelling is geen contentmarketing Contentmarketing & Storytelling worden vaak in 1 adem genoemd. Toch is er een wezenlijk verschil. Storytelling kan worden ingezet bij contentmarketing, maar het is geen contentmarketing op zichzelf. Een mooi voorbeeld van Storytelling binnen marketing, zonder dat het contentmarketing is, zijn de reclames van Hornbach. 🔨 […]