Booster Campagne

Ga jij je laten ‘boosteren’? Dit is wel zo’n beetje de vraag tijdens familie bijeenkomsten, op kantoor of in gesprekken met vrienden. De meningen hierover zijn nogal verdeeld.

Toch vraag ik het ook hier aan jou. Ga jij nog ‘boosteren’?
Nee, niet het vaccin, maar je content.

Heeft je content een ‘booster’ nodig? Klopt de ‘verhaallijn’ nog met het verhaal van je bedrijf of je product/dienst? Levert je inspanning ook dat op wat je voor ogen had? Maak je gebruik van de juiste distributiekanalen om je publiek te bereiken? Wie is je publiek?

Begin bij het begin

Een goede content campagne staat niet op zichzelf. Iedere campagne die je als bedrijf opstart, moet in lijn zijn met de missie en de visie van je organisatie, alsmede van de gestelde organisatiedoelstellingen. Volg het onderstaande stappenplan om er zeker van te zijn, dat jouw content aansluit bij wat jouw organisatie wil bereiken.

Stap 1:  Strategic Business Workout

Begin het jaar goed en plan met de belangrijke stakeholders binnen je bedrijf een Strategic Business Workout. Doe dit bij voorkeur buiten de deur. Dus niet op kantoor. Zo kun je echt even loskomen van het werk en met elkaar aan de slag gaan door middel van 6 kant en klare workouts.

Workout 1 – Claim je domein
In deze eerste workout gaan we dieper in op het bestaansrecht van jouw bedrijf. Wat doe je en voor wie doe je het?

Workout 2 – Situatie analyse
In deze tweede workout gaan we de situatie van je bedrijf analyseren. We doen dit aan de hand van interne en externe data.

Workout 3 – SWOT analyse
In deze derde workout gaan we de SWOT analyse maken. Hierin kijken we wat sterke en zwakke punten zijn van je bedrijf of afdeling. Daarnaast brengen we kansen en bedreigingen in kaart.

Workout 4 – Confrontatiematrix
In deze vierde workout gaan we de confrontatiematrix invullen. Hiermee krijg je een mooi zicht op de strategische keuzes die je moet maken.

Workout 5 – Strategische keuzes
In workout vijf bepalen we de strategische keuzes die je moet maken op basis van je confrontatiematrix.

Workout 6 – SMART Doelstellingen
In workout zes gaan we bekijken hoe je aan de strategische keuzes uit de vorige workout SMART doelstellingen kunt hangen.

GA DIRECT AAN DE SLAG MET ONZE STRATEGY WORKOUT

STAP 2: Tijd voor je Marketing Plan

Wanneer je deze workouts hebt doorlopen, kun jij als marketeer je marketing plan gaan schrijven. Hoe draag jij bij aan de smart doelstellingen die je hebt vastgesteld?

STAP 3: Booster je content

Nu is het pas tijd om naar je content te kijken. Welke content heb je en welke content heb je nodig? Wie is je doelgroep (publiek) en welk verhaal ga je het komende jaar vertellen?
Binge Marketing! Met deze handige methode, bouw je stap voor stap je content volgens de methode waarop Netflix series tot stand komen.
Je denkt na over een Plot summary, je publiek, de publieksreis, het type content en natuurlijk de distributie van je content.

STAP 4: Neem contact op met Contentplace.nl

Content campagnes opzetten, vergt veel planning en tijd. Daarnaast heb je ook creatieve mensen nodig die jouw verhaal op een spannende manier kunnen vertellen. Of dit nu via beeld (foto’s), tekst (script), video of animatie is. De keuze is enorm, maar jouw budget niet altijd. Wij kunnen je helpen. Onze content heroes staat voor je klaar om je bij iedere hiervoor genoemde stap te helpen en te ondersteunen. Vanaf stap 1 of alleen voor stap 3, wij denken graag met je mee.

NEEM DIRECT CONTACT MET ONS OP

 

 

 

461 Views
Category
Tags

No responses yet

Positieve feedback is leerzaam.

%d bloggers liken dit: