In de serie ‘Become a Content Hero – je content bouwen als een serie‘ nemen we je mee naar een aantal praktijkvoorbeelden.
Contentplace mocht in het afgelopen jaar hele mooie content series bouwen binnen verschillende branches.
Vandaag een kijkje in de wereld van de IT. Een wereld die al snel gelinkt wordt aan ingewikkelde termen en standaard plaatjes van mensen achter computers.
Maar dat kan natuurlijk heel anders.
Nuvias en cyber security
Opdrachtgever Nuvias vroeg ons om op een meer gestructureerde en effectieve manier de marketing in te richten voor hun 2 top leveranciers.
In deze blog nemen we je mee in het proces voor WatchGuard.
Job to be done
We gaan eerst bepalen waarom we aan de gang gaan met (content) marketing en voor wie we dit gaan doen.
Doelstelling:
1. Bredere awareness in het kanaal over het totale productaanbod van WatchGuard –> 5 nieuwe klanten on-boarden
2. Bestaande klanten kennis laten maken met het hele assortiment van WatchGuard –> 10% omzetgroei op bestaande klanten
Plotsummary
Hoe informeer je klanten en prospects over het assortiment van WatchGuard zonder gebruik te maken van uitgekauwde thema’s en beelden?
WatchGuard is een leverancier van security oplossingen.
Waar denk je aan bij cybersecurity? Hackers, dark web, netwerken die uitvallen, data die weg is, mensen die niet meer kunnen werken, veel frustratie etc.
Vanuit wie gaan we het verhaal vertellen? De dader, in dit geval de hacker? Het slachtoffer, in dit geval een bedrijf? De crimefighter?
Waar speelt het verhaal zich af? In een schimmige kelder? Op een kantoor? Ergens anders?
Welke thema’s gaan we behandelen? Total Security? Security van devices? Security van alleen de schil van je netwerk?
Wat is het genre? Drama? Actie? Detective?
Vanuit deze exercitie komen we tot de volgende keuzes:
We vertellen het verhaal vanuit de visie van de crimefighter.
Het verhaal speelt zich af op een kantoor.
Vanuit de Job to be done, gaan we als thema Total Security behandelen.
Het genre is detective.
Target Group/Audience
De doelgroep voor deze campagne: Beslissers in bedrijven die een beetje tot weinig inhoudelijke kennis hebben van IT.
Wanneer je deze doelgroep gaat herschrijven naar een publiek, kom je op het volgende uit.
Mijn publiek bestaat uit mensen die graag dingen onderzoeken. Het zijn mensen met weinig inhoudelijke kennis van IT en techniek.
Puzzelaars, die graag kruiswoordraadsels oplossen, maar ook mensen die gaan voor avontuur, maar wel altijd met een vooraf ingeschat risico.
The Audience Journey
Binnen de Audience Journey maken we gebruik van een aantal stappen uit dit model:
Stap 1: Combineren we: Ordinary world – call to adventure
Stap 2: Tests, allies & ennemies
Stap 3: The central ordeal
Create your content series
Hoe vertaalt deze keuze in Audience Journey zich nu concreet in content? Hieronder zie je hoe we dit gedaan hebben:
Aflevering 1: Ordinary world – call to adventure
https://page.nuvias.com/nl-nl/watch-out-wie-is-de-hacker
Aflevering 2: Tests, allies & ennemies
https://page.nuvias.com/nl-nl/watch-out-wat-moet-ik-doen
Aflevering 3: Tests, allies & ennemies
https://page.nuvias.com/nl-nl/watch-out-hoe-beveilig-ik-mijn-voordeur
Aflevering 4: Tests, allies & ennemies
https://page.nuvias.com/nl-nl/watch-out-hoe-betaal-ik-een-heel-beveiligingsleger
Aflevering 5: The central ordeal
https://page.nuvias.com/nl-nl/watch-out-wat-kan-ik-nog-meer-doen
Planning & Distribution
Voor de distributie van de content hebben we voor een aantal kanalen gekozen.
Allereerst hebben we de serie geplaatst op een speciaal gebouwde website:
https://page.nuvias.com/watch-out-dont-let-your-guard-down
Dit is de ‘streamingdienst’ waar het publiek alle afleveringen tegelijk kan ‘bingewatchen’.
Voor het bereiken van het publiek hebben we gekozen voor:
1. Drip-campaign via Hubspot naar eigen klantenbestand
2. Social campaign via LinkedIn via owned kanaal
3. Social campaign via LinkedIn via payed kanaal (sponsored posts)
4. Retargeting campaign via de tool 6Sense
5. Online bannering via specifieke platforms waar ons publiek zich vaak op begeeft
De 1e serie van 5 afleveringen loopt. Volgend kwartaal gaan we een 2e serie bouwen, waarbij we gebruik maken van dezelfde karakters, hetzelfde genre, maar met een ander thema en verteld vanuit een ander perspectief.
Meer weten over Binge Marketing?
Wil jij ook aan de gang met content series binnen je bedrijf en vind je de methode van Binge Marketing interessant?
Neem contact met ons op, we bespreken graag de opties voor jouw bedrijf.
No responses yet