Wie bingewatched jouw content?
Stel je eens voor:
Jouw website als streamingdienst, zoals Netflix.
Waar je publiek naar toe gaat om content te zien, te horen en te lezen en waar ze steeds naar terug blijft komen, omdat ze jouw content zo cool vindt, dat ze niet kan wachten om een volgende ‘aflevering’ te consumeren.
Fictie of realiteit?
Voor de meeste bedrijven is dit zeker gewoon fictie. Wishful thinking of toch niet?
Ik neem het voorbeeld van Netflix: Het bedrijf is in 1997 opgericht als een film-verhuur platform.
Geboren uit een eigen behoefte: Namelijk het ongemak van je video terugbrengen naar het verhuurbedrijf en daardoor (vaak) een boete te krijgen, omdat je te laat was.
Uitgangspunt Netflix: Vereenvoudigen van het proces van films huren -> On demand huren van films vanuit je luie stoel.
Een jaar later was het platform in de lucht met 925 video’s die je kon huren.
Daarna nam het een enorme vlucht met 4 jaar later al een beursnotering.
Inmiddels is Netflix de grootste streamingdienst ter wereld.
Wat is hun kracht?
Visie en een duidelijk beeld van hoe hun dienst de doelgroep helpt.
Wat is jouw kracht? Wat is jouw visie?
Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep en jouw dienst/product elkaar vinden?
Stap 1: Geef antwoord op de volgende vragen:
1. WIE BEN JE
2. WAT DOE JE
3. VOOR WIE DOE JE HET`
Strategie eerst, daarna komt de content
Ga eerst aan de slag met je Business Strategy. Alleen vanuit een solide basis kun je bouwen aan een sterke contentcampagne, waarbij je merkverhaal wordt verteld als een serie en je doelgroep langzaam veranderd in je publiek.
Volg vandaag nog het eenvoudige 6-stappenmodel van Contentplace.nl en bouw aan je eigen strategie.
No responses yet