The Holy Bible!
Welk bedrijf of merk kan zeggen dat zij al meer dan 2000 jaar bestaat? Dat hun merk bekend is over de gehele wereld. Dat ze miljarden volgers hebben en dat ze een campagne hebben geschreven dat 66 seizoenen telt met steeds een nieuwe hoofdfiguur. Die je boeit en meeneemt in een tijd meer dan 2000 jaar terug, waardoor je gaat geloven in het merk dat Christendom heet.
Het vermarkten van het merk Christendom is eigenlijk de meest succesvolle contentmarketing strategie ooit. Toen al werd gebruik gemaakt van zaken als contentmarketing, co-writers, bingemarketing, influencers en volgers.
De influencers waren de 12 apostelen. Zij moesten het woord verspreiden. Dat deden ze en hoe! Het netwerk influencers is vandaag de dag ontelbaar groot en kent vele beroemde namen. Het aantal volgers is nog groter met 2,3 miljard mensen. Zijn de huidige beroemdheden best jaloers op en die mogen toch ook niet klagen, zoals Ariane Grande met 146 miljoen Instagram volgers. Daarnaast kwamen ze op het idee dat je met content een veel breder publiek kunt bereiken, waarop de Bijbel is geschreven door 40 verschillende mensen. Dat noem ik nog eens co-writing. Deze Bijbel lijkt qua opbouw en spanning op een serie verhalen met steeds nieuwe hoofdfiguren en bijfiguren. Vandaag de dag, zou je spreken over een vorm van bingemarketing. Door het vertalen van de Bijbel in 670 talen, werd het bereik nog groter.
Het resultaat van deze contentcampagne:
- Ieder jaar worden er ca. 30 miljoen Bijbels verkocht met een gemiddelde waarde van 10 euro per Bijbel = omzet van 300 miljoen
- Bereik van 5,4 miljard mensen
- 2,3 miljard volgers van dit merk en nog steeds het snelst groeiende merk ter wereld
- De Europese markt verzadigd raakt, maar in Noord Amerika en Azië nog veel ruimte is tot groei.
Aan de gang voor je eigen bedrijf
Met dit in het achterhoofd, kun je voor je eigen merk dus aan de gang gaan. Door de uitvinding van het internet kunnen we het tijdsbestek van 2000 jaar terugbrengen naar 20 of zelfs minder.
Een goede contentstrategie en een juiste manier van het distribueren van het verhaal van jouw bedrijf of merk, leidt zeker tot een groep trouwe volgers en klanten. 2,3 miljard is wel heel erg veel, maar ook het Christendom is ooit een keer begonnen.
Denk ‘Out of the Box’
Wil je als bedrijf een ‘out of the box’ aanpak voor een goede contentstrategie? Je doelgroep meenemen in het verhaal van jouw oplossingen, maar dan net even anders?
Vul onderstaand contactformulier in. Door middel van een videocall brengen we behoeften en doelgroepen in kaart en denken we mee in een juiste contentstrategie voor jouw bedrijf.
Comments are closed