CONTENTPLACE GOES USA
We nemen u mee naar Florida, Fort Lauderdale om precies te zijn en we maken kennis met Joanna. Een geweldige host op de Airbnb website met een fantastisch appartement direct aan het strand. Je loopt zo vanaf je appartement het strand op. De bijgeplaatste foto’s zijn sprookjesachtig, dus wij waren snel verkocht.
We boeken het appartement en direct daarna krijgen we een sympathieke email van Joanna, waarin ze ons welkom heet. Twee uur later krijgen we nog een mail van Joanna met alle bezienswaardigheden in de buurt. Top! Fijn!. Bedankt Joanna. Oh… je was nog niet klaar? Er volgden vervolgens nog zeker 9 e-mails vanuit Joanna, waarbij onze irritatie inmiddels wel was gewekt.
Na 2 weken was het moment daar. We gingen naar Florida en naar Joanna’s appartement. Dat het verhaal en de foto’s niet geheel klopte met de waarheid, was een flinke domper.
Helemaal geen directe toegang tot het strand, sterker nog we zaten 8 hoog aan de straatkant, zonder balkon. Dat er naast het mooie zwembad en privé strand nog 2 enorme afzuigers stonden, waardoor je de zee niet eens hoorde, was ze ook vergeten te melden. Toen wij de voicemail van Joanna inspraken of ze ons alsjeblieft wilde bellen, omdat er waarschijnlijk iets niet goed was gegaan, belde Joanna niet terug. Toen wij de volgende dag belden of de airco wat hoger kon, want hij sprong nu iedere 10 minuten met veel kabaal aan, was er ook geen response.
Conclusie: Joanna was geen persoon, maar een mailengine, die alleen maar automatische mails in een vooraf bepaalde cyclus afvuurt op een ieder die iets bij haar huurt via Airbnb.
Content marketing gaat niet alleen om relevante content. Het is belangrijk dat het verhaal wat je vertelt, aansluit bij de kernwaarden van je eigen bedrijf of merk. Als je vertelt dat je aandacht hebt voor je klant, dan is het natuurlijk ook fijn dat deze klant dit merkt als hij jouw bedrijf belt of op een andere manier contact zoekt. Alles moet kloppen. Verhaal en beleving zijn gelijk.
De blog van volgende week gaat over: CONTENTPLACE GOES AGRICULTURE.
De uitdagingen van de Nederlandse boer en hoe storytelling hierin meer doet dan wegblokkades.
Comments are closed