Content is king

CONTENT IS KING

Een bekende uitspraak die Bill Gates al deed in 1996, maar die relevanter is dan ooit.

 

Marketing met een verhaal
Marketing met een verhaal wordt steeds belangrijker. Niet het product, maar het verhaal eromheen telt. Marketeers kunnen veel beter inspelen op (latente) behoefte bij de consument door middel van emotie.
Een mooie quote hierin is: Zonder content is het internet leeg.

Dat ‘googelen’ inmiddels een werkwoord is, sluit hier natuurlijk bij aan. Content en het internet zijn niet meer weg te denken uit onze huidige maatschappij. Alles wat we willen weten ‘googelen’ we. Maar hoe vindt je in die wirwar van informatie nu relevante informatie. Hoeveel uren ben je bezig met het lezen van informatie, waar je eigenlijk niks aan hebt.

Contentplace.nl speelt hierop in. Met een uitgebreid netwerk aan content schrijvers kunnen wij je  helpen relevante content strategieën op te zetten, te implementeren en te optimaliseren.

 

Contentmarketing duur?
Goede contentmarketing hoeft niet per definitie heel duur te zijn. Het gaat erom, de juiste buyer profiles (een gezicht geven aan je doelgroep) te maken en de juiste buyer journeys (welke weg bewandelt je klant om tot een beslissing te komen) te bouwen. Steeds een nieuwe doelgroep aanspreken, in plaats van gaan voor de homogene massa, zorgt ervoor dat je besteedde marketing euro zich eerder terugverdiend.  Naast relevante leads, krijg je ook steeds meer inzichten in het gedrag van je klant. Dit is van waarde voor je bedrijf en toekomstige marketingcampagnes.

 

Marketing met een verhaal in de praktijk
Hieronder vind je voorbeelden van content strategieën die het verschil hebben gemaakt voor het imago, maar zeker ook de omzet van deze bedrijven.


Hoe saai is tuinaarde?

Bekijk de website van ‘De makkelijke moestuin’. Een mooi voorbeeld hoe je met een relatief homogeen product door middel van ‘storytelling’ klanten verleidt tot de koop ervan.
Sterker nog: Klanten betalen liever iets meer voor een zak tuinaarde van ‘De makkelijke moestuin’ dan van een ander merk!
Hoe? Focus op moestuinen en haak in op de Albert Heijn actie met de moestuintjes.
Bekijk de website van ‘De makkelijke moestuin

 


Sportschoenen toch?

Een mooi voorbeeld van storytelling is de campagne: Believe in something, even if it means sacrificing everyting van Nike.
Een campagne, waarmee Nike een groot maatschappelijk risico nam, maar een voorbeeld hoe je op basis van storytelling je merknaam vestigt.
Bekijk hier de video.

 

1.811 Views
Category
Tags

Comments are closed

%d bloggers liken dit: